Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Forum o djeci i roditeljima
 
Početna stranicaPretraľnikLatest imagesRegistracijaLogin

 

 Aktivnosti za govorno - jezični razvoj

Go down 
4 posters
Autor/icaPoruka
Josipa
Moderator
Moderator
Josipa


Female
Broj postova : 7123
Age : 40
Lokacija : Bistrinci
Registration date : 14.04.2008

Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Empty
PostajNaslov: Aktivnosti za govorno - jezični razvoj   Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Icon_minitimečet srp 15, 2010 6:36 am

Od rođenja do 2. godine
- potičite bebu da proizvodi samoglasnike, tj da proizvodi konsonante i vokale te da ih spaja pa tako dobivamo "m" i "a"-"ma"; "t" i "a"-"ta";"p" i "a"-"pa"...
- potičite pokušaje uspostavljanja očnog kontakta koji je povezan s govorom te imitaciju vokalizacije koristeći različite uzorke i emfraze. Kao primjer možemo navesti povisivanje tona glasa kako bismo indicirali pitanje
- oponašajte smijeh djeteta i facijalnu ekspresiju (izraze lica)
- učite svoje dijete da oponaša radnje, primjerice pljeskanje rukama, stišćući usne kao da dajemo poljupce
- govorite djetetu kada ga kupate, hranite i odijevate. Govorite što radite, kuda idete, što ćete raditi kada dođete na to mjesto i koga i što ćete vidjeti
- učite dijete prepoznavati boje
- učite ga prebrojati neke stvari
- koristite geste kao da mašete "pa-pa"
- potičite onomatopeje, primjerice izgovorite "vau-vau" i pokažite sliku psa, "mijau" - pokažite sliku mačke..., tako radite na audio-vizualnoj percepciji (glas-oko)
- potičite pokušaj komunikacije
- čitajte djetetu. Katkad čitanje samo opisuje slike koje se nalaze u knjizi (slikovnici), tako da te slike prate pisane riječi. Birajte knjige koje su pune boja, sa što većim slikama te koje nemaju puno detalja. Pitajte dijete "Što je ovo?" te ga potičite da imenuje i pokazuje poznate stvari u knjizi

Od 2 do 4 godine

- koristite "dobar govor", koji je čist i razgovijetan te služite djetetu kao model
- ponavljajte što je vaše dijete reklo, tako da ono shvati da ste ga razumjeli. Obraćajte pažnju na to što je dijete izgovorilo, primjerice "Želiš li sok?", "Imam soka. Imam soka od jabuke", "Želiš li sok od jabuke?"
- koristite "baby talk" samo onda kada želite prenijeti poruku da se nešto radi i ako je riječ popraćena rječju za odrasle, primjerice "Mi ćemo sada večerati. Želiš li i ti papati?"
- napravite malu bilježnicu s poznatim i najdražim riječima te ih popratite izrezanim slikama. Grupirajte ih u kategorije kao što su stvari koje se odnose na jelo, neke aktivnosti, životinje....
- šalite se, budite kreativni pa primjerice zalijepite sliku psa, a ispod nje zalijepite kotač bicikla pa pitajte što ne valja sa slikom, kako ćete je popraviti? Prebrojite stvari koje su vidljive na slici, ako ih ima više
- pomozite djetetu da razumije i da pita. Igrajte igre "da" i "ne". Pitajte dijete "Jesi li ti dječak?", "Jesi li ti Marko", "Mogu li svinje letjeti?".Potičite dijete da stvara pitanja pokušavajući vas prevariti
- pitajte dijete pitanja koja zahtijevaju izbor, primjerice "Želiš li jabuku ili breskvu?", "Želiš li obući svoju crvenu ili plavu košulju?"
- proširujte vokabular djeteta, što uključuje i imenovanje dijelova tijela te identificiranje što se radi s određenim dijelom, primjerice "To je moj nos. S njim mogu mirisati cvijeće, kolače, kokice i sapun."
- pjevajte jednostavne pjesmice i recitirajte ih tako da se osvijesti ritam i uzorak govora
- učite dijete da smješta poznate stvari u kategorije. Neka dijete izdvoji neku stvar i kaže kako se zove i kako se koristi, primjerice "To je moja lopta. Ja se s njom loptam i igram nogomet."
- koristite fotografije poznatih ljudi i mjesta te pomoću njih zajedno prepričajte što se dogodilo ili čak izmislite novu priču.

Od 4 do 6 godine

- kada vaše dijete počinje razgovor (konverzaciju), posvetite mu punu pažnju
- pazite da dijete obrati pažnju i prije nego vi progovorite
- potičite sve pokušaje da se govori. Pokažite da razumijete riječ ili frazu
- pauzirajte poslije govora. Tako dijete ima priliku nastaviti konverzaciju
- nastavite raditi na proširivanju vokabulara. Predstavite novu riječ te ponudite definiciju te riječi ili je upotrijebite u kontekstu koji je lagano razumljiv
- razgovarajte o vremenskim i prostornim odnosima: prvi - srednji - zadnji, lijevo - desno te o suprotnostima: gore - dolje, upaljeno-ugašeno....
- oblikujte i objašnjavajte kategorije. Identificirajte stvari koje ne pripadaju grupi sličnih kategorija, primjerice cipela ne pripada kategoriji s jabukom i breskvom, jer se ne može jesti, nije okrugla i nije voće. Time pokazujete djetetu dvije suprotnosti tako da dijete može reći zašto ne spadaju u istu kategoriju
- pomažite djetetu da prati dvije do tri upute: "Idi u sobu i donesi mi svoju knjigu."
- potičite dijete da samo daje upute. Slijedite ih tako da vam on/ona može objasniti primjerice kako da se izgradi toranj od lego-kockica.
- igrajte se obitelji objašnjavajući uloge u obitelji s pretvaranjem da ste vi dijete. Razgovarajte o stanovanju, kući, sobama i namjenama
- televizija katkad može biti korisna. Razgovarajte dok s djetetom gledate televiziju. Pitajte ga da pokuša pogoditi što bi se sljedeće moglo dogoditi. Razgovarajte o likovima u filmu, seriji... Jesu li oni sretni ili tužni? Pitajte dijete što se dogodilo, neka vam ispriča. Možete čak i odglumiti cijelu scenu te izmisliti drukčiji kraj
- iskoristite dnevne aktivnosti, primjerice dok ste u kuhinji potičite dijete da imenuje stvari koje se tu i tada koriste. Na isti način radite i u drugim prostorijama. Diskutirajte o jelu u tanjuru, boji, okusu... Od kuda ta hrana dolazi? Da li je zdrava? Što dijete voli jesti? Što ne voli? Tko će očistiti kada se pojede? Potičite i aktivnosti u kuhinji - neka prostre stol, stavi salvete. Neka identificira, primjerice "To je moja salveta", "To je tatina, a to mamina salveta"
- kada odlazite u kupovinu, porazgovarajte o tome što ćete kupiti, što ćete napraviti s tim, koliko toga vam je potrebno. Razgovarajte s djetetom o veličini nečega (malo - veliko), obliku (dugo - okruglo - četvrtasto) i o težini (teško - lagano)

Izvor: mamino sunce
[Vrh] Go down
ninana
Moderator
Moderator
ninana


Female
Broj postova : 10838
Age : 39
Lokacija : Tuzla
Registration date : 03.06.2009

Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Empty
PostajNaslov: Re: Aktivnosti za govorno - jezični razvoj   Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Icon_minitimečet srp 15, 2010 8:55 pm

Aktivnosti za govorno - jezični razvoj 31338
[Vrh] Go down
Angie
Odana forumašica
Angie


Female
Broj postova : 1949
Age : 45
Lokacija : selo na ulazu u zagreb...
Registration date : 12.04.2010

Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Empty
PostajNaslov: Re: Aktivnosti za govorno - jezični razvoj   Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Icon_minitimečet srp 15, 2010 9:56 pm

članak je dobar,al brate mili,moj marko priča klingonski Aktivnosti za govorno - jezični razvoj 671778 ispod njega bi trebalo titl upalit Aktivnosti za govorno - jezični razvoj 66333
[Vrh] Go down
ninana
Moderator
Moderator
ninana


Female
Broj postova : 10838
Age : 39
Lokacija : Tuzla
Registration date : 03.06.2009

Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Empty
PostajNaslov: Re: Aktivnosti za govorno - jezični razvoj   Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Icon_minitimepet srp 16, 2010 10:12 am

Angie jel on ide na govorne vjezbe kod logopeda?
Aco ide vec godinu i pol i ima napredka jer su i kod njeg trebali titlovi, jr sam ga samo ja i moja mama razumile, mm i tata su donekle a ostalo niko. Sad jos uvijek tepa ali ga bar skoro svi razumiju.
[Vrh] Go down
Angie
Odana forumašica
Angie


Female
Broj postova : 1949
Age : 45
Lokacija : selo na ulazu u zagreb...
Registration date : 12.04.2010

Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Empty
PostajNaslov: Re: Aktivnosti za govorno - jezični razvoj   Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Icon_minitimepet srp 16, 2010 10:58 am

vodim ga 2 puta godišnje na kontrolu,on je tek sa 2 godine rekao prvu riječ,a sa 2,5 baš propričao,pa su rekli da je to normalno da frflja,tepa i guta slova obzirom da je tako kasno progovorio i da mu daju šanse dok ne napuni 4 godine,pa bi onda uveli redovnu terapiju.
taj vrtić gdje je upao ima svog logopeda,e sad jel su oni tamo samo figure koje sakupljaju satnicu ili zbilja rade s djecom..nemam pojma...bilo bi dobro...
[Vrh] Go down
Tina
Moderator
Moderator
Tina


Female
Broj postova : 1187
Age : 34
Lokacija : Zagreb
Registration date : 12.07.2010

Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Empty
PostajNaslov: Re: Aktivnosti za govorno - jezični razvoj   Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Icon_minitimened srp 18, 2010 12:39 am

Ja stalno svom malom pričam,nekad sam sama sebi dosadna al sam uporna,neka dijete sluša. I stalno sam ljuta na mamu svoju kaj mu dosta tepa.Ja mu pričam kao bebi,malo povišenim tonovima i puno ponavljam stvari al ne mijenjam slovo r u l,č u c ili l u j,(plicam ili vejiki),a mama to uporno. Dok moj muž sve normalno ko da priča s menom.
[Vrh] Go down
Sponsored content





Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Empty
PostajNaslov: Re: Aktivnosti za govorno - jezični razvoj   Aktivnosti za govorno - jezični razvoj Icon_minitime

[Vrh] Go down
 
Aktivnosti za govorno - jezični razvoj
[Vrh] 
Stranica 1 / 1.
 Similar topics
-
» Sportske aktivnosti
» Seksualni razvoj djeteta
» razvoj govora
» razvoj govora

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
 :: Djeca :: Razno-
Forum(o)Bir: