Forum o djeci i roditeljima |
| | razvoj seksualnosti kod starije djece | |
| | Autor/ica | Poruka |
---|
ninana Moderator
Broj postova : 10838 Age : 39 Lokacija : Tuzla Registration date : 03.06.2009
| Naslov: razvoj seksualnosti kod starije djece sub lip 13, 2009 9:35 pm | |
| 7 godina Dijete je zadovoljilo svoju radoznalost, što se tiče anatomskih razlika među spolovima. Manje ga zanima seksualnost. Ima još ponešto međusobnih istraživanja i igrica, ali ipak manje nego ranije. Javlja se interes za seksualnu ulogu i karakteristike dječaka i djevojčica. Ta godina može biti zadnja kada se djevojčice i dječaci još nesmetano igraju zajedno. Jake su i dugotrajne "ljubavi" između dječaka i djevojčica, sa često intenzivno izraženom predstavom o vjenčanju i budućnosti.
Raste želja za novim dojenčetom u porodici koje bi bilo istog spola kao i dijete samo. Dijete prihvaća objašnjenje da dojenče naraste iz sjemena u majčinoj utrobi. Zna da žena može imati dojenče, a da ga stare žene ne mogu imati. Zanimaju ga knjige o dojenčetu. Povezuje promjene na trudnici s pojavom dojenčeta. Zadovoljno je s objašnjenjem da dojenče nastane iz dva sjemena: očevog i majčinog. Može zapitkivati o detaljima poroda: gdje će biti mama kad bude rađala, kako će dojenče izaći?
8 godina Jako je zanimanje za seksualnost, ali su međusobna istraživanja i igrice već rjeđi. Jača interes za vulgarne šale i izraze, izgovaranje ili pisanje nepristojnih riječi o ekskreciji ili seksualnim događajima i organima. Djevojčice počinju zapitkivati o menstruaciji. Dječaci opažaju da su neke djevojčice zgodne i obratno. Planiraju da će imati vlastiti dom kad se ožene. Spolovi se pri igri spontano odvajaju. Snažno je zanimanje za dojenče. Shvaćaju postupni rast dojenčeta u maminom trbuhu i promjene na majci u vezi s tim. Zanimaju ih detalji o tome u kojem dijelu trbuha "raste" dojenče. Zamjenjuju trbuh sa stomakom. Neke djevojčice pitaju o očevoj ulozi pri oplođivanju.
9 godina Dijete može razgovarati o skupljenim seksualnim informacijama s vršnjacima istog spola. Zanima se za detalje i funkcioniranje osobnih seksualnih organa. Traži objašnjenja u knjigama i slikama. Ne želi da ga roditelj suprotnog spola vidi golog. Pri igri spolovi su odvojeni. Ako dođe do zajedničke zabave, mogu se igrati ljubljenja i izbora "dječaka" i "djevojčica" ("dečki" i ""djevojke"). Povezuje samoga sebe s reprodukcijskim procesom ("Mogu li ja imati dijete?", "Imam li ja u sebi sjeme?").
10 godina Djevojčice: mnoge su već u ovom uzrastu sudjelovale pri seksualnim igrama. Većina je već čula o menstruaciji. Neke pokazuju umjereno zanimanje za očevu ulogu pri reprodukciji. Rijetke su one koje su nezainteresirane za seksualnost i koje ne ispituju. Postoji interes za neukusne šale, većinom povezane s analnom i glutealnom regijom, manje s genitalijama. Često te šale ispričaju i majci. Jača interes za dječake, udaju i za djecu u budućnosti. Taj interes je konkretan. Dječaci: mnogi su već sudjelovali u seksualnim igrama. Većina ne ispituje mnogo o seksualnim temama. Većina zna da je izvor djeteta u majci i većina je već čula o spolnim odnosima i o očevoj ulozi u tim odnosima. Interesira ih kako otac "posije sjeme". Neki misle da to mora biti "teško". Javlja se uporaba ružnih riječi i šala o seksualnim aktivnostima i o ekskreciji. Često pričaju te šale majci mada ne razumiju njihovo pravo značenje. Nemaju još jasnih predstava o tome kakve šale i riječi mogu upotrebljavati u društvu djevojčica i odraslih. Neki govore o svojoj budućoj djeci: što će im ostaviti i kako će ih odgojiti.
11 godina Djevojčice: većina je poučena o menstruaciji, razmnožavanju i o spolnim odnosima. Mada su neke to "znale već mnogo godina", sada su poučenost i razumijevanje tih pojava temeljitiji i realističniji. Razlikovanje između urinarnog i genitalnog sustava je jasnije. Objašnjenja o spolnim odnosima i razmnožavanju bolje razumiju ako nema nepotrebnog kompliciranja s ljubavnim i moralnim interpretacijama. Najbolje je ako im se to objašnjava sa somatskog i biološkog aspekta. Neke se ne mogu pomiriti s vlastitom seksualnom diferencijacijom, a naročito s činjenicom da već imaju menstruaciju. Ipak, većina pozitivno prima te događaje. Velik je interes za razvoj grudi, kod sebe i vršnjakinja. Dječaci: više su zainteresirani za seksualne probleme nego godinu dana ranije. Skupljaju informacije uglavnom kod vršnjaka, rjeđe pitaju odrasle. Često se interesiraju za erotične nadražaje: knjige, filmove, razgovore, šale i za seksualno ponašanje životinja. Većina ocjenjuje sve ono što je u vezi sa seksualnošću kao "prljavo". Česte su erekcije, koje nastupaju i kod neerotičnih nadražaja (opće uzbuđenje, ljutnja, strah). Većina dječaka zna za masturbaciju, neki su je već i prakticirali.
12 godina Djevojčice: jako je zanimanje za menstruaciju. Neke su tajanstvene s obzirom na svoju menstruaciju, druge su preplašene ili odbijaju razgovor, a većina prima menstruaciju kao prirodnu pojavu. Još uvijek im nisu posve jasne predstave o spolnom odnosu. Mnogo je šala i dvosmislenog pričanja o seksualnim temama. Pri tome su dječaci često aktivniji mada su i djevojčice rado prisutne pri takvim razgovorima. Jaka je emocionalna vezanost za prijateljicu, češće nego za prijatelja. Dječaci: interes za seks raste. Većini dječaka su izvor informacija o seksualnim događajima druga djeca i te informacije su često netočne. Dječaci sa zanimanjem čitaju o seksualnim problemima u knjigama. Vulgarna seksualna nomenklatura, šale i primjedbe česte su, mada mnogi dječaci ne razumiju njihov pravi smisao. Neki traže značenje tih izraza u rječnicima (naravno, bezuspješno). Zanimaju se za detalje na vlastitim genitalijama, za seksualne slike i spolne aktivnosti životinja. Manji broj dječaka raspravlja o seksualnim problemima s roditeljima, većina više voli razgovarati bezlično, s tuđom osobom. Česte su erekcije i masturbacije, ljubakanje na zabavama ili bar interesi za to, zviždanje za djevojčicama, draženje, gurkanje, kikotanje, zadirkivanje i drugi početni oblici skretanja pažnje na sebe.
13 godina Djevojčice: na kraju te godine većina je djevojčica već dobila menstruaciju i primila je taj događaj kao prirodan. Neke se još nisu pomirile s tom promjenom. Interes za dječake je prikriven. Mnogo je smijeha, šala, draženja i dvosmislenih izraza u vezi s dječacima. Dječaci: stidljivi su. Neugodno im je kad su svučeni. Neugodno im je i zbog čestih erekcijas i mnogi žele zbog toga stalno nositi elastične kupaće gaćice. Seksualna aktivnost je skoro isključivo masturbacija. Kod nekih već nastupaju noćne polucije, drugi još nisu o tome ništa čuli.
14 godina Djevojčice: interesiraju ih složeniji problemi razmnožavanja - abortusi, kontracepcija. Ne samo da same mnogo bolje razumiju seksualne aktivnosti, nego neke čak i pitaju kako se to objašnjava djetetu. Raste interes za društvene i moralne aspekte seksualnih aktivnosti: ljubljenje, milovanje, koliko smiju dopustiti dječaku. Dojmovi o tome su prije svega kvantitativni: "Ni za ruku me nije primio." Mnoge djevojčice oslobode se i postanu u društvu dječaka veoma samouvjerene i poduzetne. Same o sebi izjavljuju da ih obuzme čudno osjećanje pri gledanju erotičnih scena u filmu ili kad ugledaju dječaka koji im se dopada. Dječaci: skoro svi dječaci imaju za sobom masturbacijsku praksu. Mnogi su već doživjeli noćne polucije. I jedna i druga uzrok su za zabrinutost, više puta uzrok za osjećanje krivice - naročito kod onih koji nisu o tome ništa čuli od roditelja ili nemaju priliku o tome raspravljati s vršnjacima. Erotični interesi definitivno se usmjeravaju ka djevojčicama.
15 godina Djevojčice: još je i dalje jak interes za socijalne aspekte seksualnosti i etička pitanja. Rasprave s majkom mogu biti već toliko zrele da su predmet njihova interesa pitanja o tome kako možeš urediti seksualni život ako se ne udaš, o kontracepciji i o detaljima ljubakanja. Dječaci: seksualni interesi još su usmjereni. Stimulansi koji izazivaju seksualna nadraživanja još su specifičniji. Zanimanje za djevojčice je društvenije i individualnije, manje anatomsko (zanimanje za samu djevojku, želja za sastankom umjesto interesa za grudi, noge itd. kao ranije). Učestalost masurbacije raste. Većina dječaka želi da su sami dok se oblače i kupaju. Seksualne šale pričaju se samo u muškom društvu.
16 godina Djevojčice: većina djevojčica je dobro informirana o seksualnim događajima. Mnoge još ne znaju pravilno povezati svoje informacije s iskustvom i vlastitim doživljajima. Većinom su zrele u svom seksualnom i erotičnom doživljavanju te su pri izboru dječaka i u odnosima s njim potpuno odgovorne. Dječaci: zanimanje za djevojke raste. Društveni kontakti s djevojkama i neki početni oblici seksualnih aktivnosti (ljubljenje, milovanje) postaju sve češći. Mnogi dječaci teško svladavaju svoj seksualni nagon i često masturbiraju. Bolji je uvid u seksualna zbivanja kod djevojaka i odraslih. Mnogi tek u tom uzrastu saznaju sve točno o menstruaciji. Javlja se stav razumijevanja prema seksualnim aktivnostima drugih ljudi. Prim. dr. Ivica Ružička | |
| | | žuža Vrhunska tipkalica
Broj postova : 2809 Age : 45 Lokacija : varaždin Registration date : 03.02.2008
| Naslov: Re: razvoj seksualnosti kod starije djece ned lip 14, 2009 6:49 am | |
| | |
| | | didzi Veliko brbljavo dijete
Broj postova : 310 Age : 47 Lokacija : sarajevo Registration date : 01.05.2009
| Naslov: Re: razvoj seksualnosti kod starije djece ned lip 14, 2009 9:52 am | |
| | |
| | | Izzy Veliko brbljavo dijete
Broj postova : 446 Age : 42 Lokacija : Čakovec (Vratišinec) Registration date : 30.01.2009
| Naslov: Re: razvoj seksualnosti kod starije djece uto lip 30, 2009 7:55 pm | |
| jako dobro opisano | |
| | | Anna Veliko brbljavo dijete
Broj postova : 448 Age : 42 Registration date : 19.04.2010
| Naslov: Re: razvoj seksualnosti kod starije djece uto tra 27, 2010 11:20 am | |
| | |
| | | Anna Veliko brbljavo dijete
Broj postova : 448 Age : 42 Registration date : 19.04.2010
| Naslov: Re: razvoj seksualnosti kod starije djece pet svi 21, 2010 9:16 pm | |
| Nježnost od rođenja
Po Freudu, polaganje temelja spolnog života i spolnih tegoba seže unatrag do djetinjstva, osobito do dobi od 2. do 5. godine, a prve pojavnosti dječje seksualnosti počinju još u najranijoj dječjoj dobi. Kritičari Freuda opravdano odvajaju seksualno kao širi pojam, koji je dio cjelokupne ličnosti, od genitalnog. Seksualnost nije samo biološka kategorija (seksualni nagon), već i socijalna (održanje ljudske vrste), i psihološka (osjećajna, duševna komponenta). Seksualnost se ne može dijeliti na genitalnu i psihološku, tj. na interseksualnu i interpersonalnu, ona je jedinstvena. U kasnijoj fazi znanstvenog razvoja seksualnosti javlja se seksualna revolucija. Ona je aktualizirala pitanje seksualnog odgoja, ali ga je svela na spolno informiranje. Neadekvatni rezultati postupno su opovrgnuli shvaćanje da je seksualno informiranje bit seksualnog odgoja; ono zanemaruje etičke kriterije odgoja za međusobno razumijevanje. Jer, nije jedina svrha osobni spolni užitak, već i poštovanje partnera, što prirodniji i ljudskiji odnosi između žena i muškaraca.
Pri pristupu djetetu valja upamtiti da dijete nije odrastao čovjek u malome, ono na svoj specifičan način doživljava svijet i reagira na pojave oko sebe. Dijete gleda svijet svojim očima, a ne očima odrasla čovjeka. Ako se to ne zna, ili ne prihvaća, nastaju nesporazumi ili konfliktne situacije, s posljedicama u odrasloj dobi.
Nositelj seksualnog odgoja do školske dobi prvenstveno je roditelj; njemu je dopuna vrtić, a u školskoj dobi škola. Prve spoznaje dijete stječe proučavanjem svoje okoline, doma i roditelja. Odnos između oca i majke jedna je od bitnih početnih stepenica izgradnje vlastitih modela i načela ponašanja. Poremećaj tih odnosa jedan je od bitnih uzroka seksualnih konflikata u odrasloj dobi. Osjećaji i osjećajne vrednote najtrajnije se fiksiraju u obitelji, u utočištu svog doma; na roditeljima je prvo mjesto u formiranju ličnosti. No, utjecaj roditelja često je nedovoljan ili je konzervativan. Hoće li djeca na kraju razvojnog puta postati zdravi, samostalni i u okruženju odani odrasli pojedinci, potpuno zavisi od njihova početnog razvoja. Odgoj počinje u obitelji; odgojno djelovanje obitelji najučinkovitije je u procesu razvoja predškolskog djeteta. Ako su moralni kriteriji i pogledi obitelji dobri, prihvatit će ih i dijete, a ako su loši - i njih će prihvatiti. Malo dijete promatra, prihvaća i oponaša međusobne odnose roditelja i drugih članova obitelji. Poslije se tom djelovanju pridružuju i drugi utjecaji, napose utjecaj vrtića, a kasnije škole i društva. Njihov je utjecaj sve značajniji zbog uobičajene zaposlenosti oba roditelja, što vremenski ograničava roditeljski utjecaj i uzor. U prvom razdoblju života obitelj je, ipak, najpogodnija sredina i uzor za razvijanje moralnih osobina: djeca promatraju, prihvaćaju i oponašaju roditelje, njihova radna i moralna načela, njihov bračni život, njihove intimne odnose. Primljeni utisci osnove su za razvitak zdravih moralnih odnosa u budućnosti. Razvoj djeteta povezan je s oponašanjem; treba za sve pružiti vlastiti primjer. Dijete mora vidjeti prirodne i ljudske odnose i među roditeljima, i u vrtiću, treba mu pružiti i omogućiti ugodnu ljubav, pozitivnu klimu u obitelji, ali i u vrtiću. Primjeri i običaji ljudi koji okružuju dijete temelj su odgoja ako su istiniti, ako nisu lažni i prijetvorni.
Ljudi su podijeljeni u dva različita spola: oni se zato uzajamno privlače i nagonski teže jedan drugome, a u isto su vrijeme jedan drugome strani. Zato je uvijek potrebno uzajamno prilagođavanje spolova. Obitelj treba uzgajati u djetetu osjećaj za druge ljude, prilagodljivost, ali može uzgajati i odbojnost, netrepeljivost, nesposobnost za osjećajno predavanje sebe drugom čovjeku. Humani odnos među spolovima ne pretpostavlja jednakost među spolovima, jer je postojanje različitih spolova biološka i konstitucijska činjenica. Humani odnos među spolovima zahtijeva ravnopravan odnos među njima, poštovanje tih razlika, a ne iskorištavanje u smislu potčinjavanja jednog spola drugome.
Najbolji su seksualni odgajatelji seksualno sretni i zadovoljni roditelji. Tko se u djetinjstvu nije zagrijao roditeljskom ljubavlju, u životu često ima različite emocionalne probleme i ne zna usrećiti druge ljude. U najranijem djetinjstvu majka je najvažniji odgajatelj. Djeca bez majčine nježnosti u kasnijem životu teško uspostavljaju socijalne kontakte, slabijeg su morala, nesigurna. Otac ima sve važniju ulogu već od kraja prve godine, kad se smanjuje prvotno uska biološka veza s majkom. Lik oca od tada ima važnu ulogu u razvoju spolnih uloga i identifikacije. Nevješt stav roditelja i odgajatelja, prijetnje, kazne i manjkava seksualna poduka, mogu dovesti do konflikata. Buduća seksualnost sadašnjeg djeteta postat će animalna, ne humana, ako su roditeljski odnosi ograničeni na genitalnost i razmnožavanje, ako nisu oplemenjeni etičkim, psihološkim i društvenim aspektima odnosa među spolovima.
www.zzjzpgz.hr | |
| | | lenčica_01 Veliko brbljavo dijete
Broj postova : 254 Lokacija : Vž Registration date : 21.04.2010
| Naslov: Re: razvoj seksualnosti kod starije djece pet svi 21, 2010 9:43 pm | |
| | |
| | | Sponsored content
| Naslov: Re: razvoj seksualnosti kod starije djece | |
| |
| | | | razvoj seksualnosti kod starije djece | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Ne moľeą odgovarati na postove.
| |
| |
| |
|